مسابقه عکاسی آریا تن ورز پویا

 

مسابقه عکاسی

اخبار سلامت

آخرین اخبار

برای مشاهده تمامی خبرها اینجا را کلیک کنید

پرینت

حجم تمرینات برای افراد تازه کار

افرادی که تازه شروع  به تمرینات  با وزنه می کنند ، احتمالا  دستاورد قابل توجهی را به زودی در پیشرفتشان  مشاهده خواهند   کرد.  بدیهی است که سطوح متفاوت از حجم تمرینات، نتایج متفاوتی را نیز در بر خواهد داشت.  مطالعه ای که درمجله

Scandinavian Journal of Medicine & Science in Sports به چاپ رسیده است به بررسی تاثیر چندین تمرین روتین می پردازد.

در این مطالعه تعدادی از افراد تازه کار سه ست تمرین برای پایین تنه و یک ست برای عضلات بالاتنه انجام دادند و گروه دیگر یک ست برای پایین تنه و سه ست برای عضلات بالاتنه انجام دادند. بعد از یازده هفته تمرین سه روز در هفته ودر هر جلسه 80 تا 90 دقیقه تمرین، هر دو گروه در پرس شانه توانایی قدرتی مشابهی بدست آوردند ولی سه ست بالابردن وزنه باعث پیشرفت  بیشتری در کشش زانو در این افراد شده بود یعنی عضلات پاهای این افراد بیشتر تقویت شده بود.

افق روشن تر: تعداد سلولهای اقماری عضلانی که در حین تمرینات تولید می شوند با حجم بیشتری در عضلات پایین تنه نسبت به  عضلات بالا تنه شکل می گیرند. این یافته ها ممکن است برای افراد بزرگسالی که  در نظر دارند تمرینات با وزنه به طور روتین را اغاز کنند، مفید باشد. همیشه به خاطر داشته باشید که در افراد مختلف پاسخ دهی به تمرینات می تواند متفاوت باشد.

پرینت

آیا کربوهیدراتها می توانند باعث رشد عضلات شوند؟

بطور قطع مسلم است که مصرف  پروتئین بعد از تمرینات مقا ومتی بیشتر از آنچه فقط از طریق تمرین کردن  اتفاق می افتد می تواند باعث سنتز پروتئین شود. حال اگر کربوهیدرات را اضافه کنیم چه اتفاقی می افتد؟ این سئوال در ژرنال بین المللی جامعه تغذیه ورزشی مطرح شده است.  

محققان دریافته اند اگرچه آمینواسید زنجیره ای لوسین نیاز به انسولین جهت کنترل و تنظیم فرایند سنتز پروتئین  دارد،  معمولا به میزان کافی انسولین در جریان خون وجود دارد که حتی نیازی به مصرف کربوهیدرات که باعث ترشح انسولین می شود نیست.

افق روشن تر:در حالیکه  کربو هیدرات ها جهت دوباره پر کردن عضلات از ذخایر گلیکوژن تخلیه شده در  حین تمرینات مقاومتی  واستقامتی  مهم هستند , این مطالعه نشان می دهد که مصرف ترکیبی پروتئین با کربو هیدرات تاثیر مضاعفی  بر روی تقویت نیروی ساختاری  عضلات نخواهد داشت. البته , هدف بیشتر ورزشکاران فقط به افزایش سایز عضلات منتهی نمی شود.