مسابقه عکاسی آریا تن ورز پویا

 

مسابقه عکاسی

اخبار سلامت

آخرین اخبار

برای مشاهده تمامی خبرها اینجا را کلیک کنید

پرینت

چگونه شاد و پر انرژی باشیم

آیا می خواهید آرامش بیشتری در حالیکه از خلق و خوی بهتر و انرژی بیشتری برخوردارید داشته باشید؟ مطالعه منتشر شده در مجله انگلیسی روانشناسی بهداشت نشان می دهد، برای داشتن چنین احساسی کافی است مصرف میوه و سبزیجات را بیشتر کنید.

محققان از 281  جوان سالم  حدودا 20ساله خواستند که به مدت 21 روز متوالی یاداشت های خود را از غداهایی که مصرف کرده اند را در اینترنت قرار دهند. آنها هچنین می بایست به سئوالاتی در مورد نوع غذایی که خورده اند پاسخ بدهند و همچنین احساس خود را با استفاده از 9 صفت مثبت و منفی ابراز کنند. کسانی که از میوه ها و سبزیجات بطور مستمر و فراوان مصرف کردند احساس آرامتر، شادتر داشته و پر انرژی تر در مقایسه با کسانی که غذاهای فرایند شده خورده بودند داشتند.

افق روشن تر: برای پی بردن به مزایای استفاده از این یافته ها، دانشمندانی که این مطالعه انجام دادند پیشنهاد کردند که بهتر است روزانه 7 تا 8 سروینگ هر کدام به اندازه نصف یک فنجان  میوه و سبزیجات تازه مصرف شود. نصف فنجان میوه یا سبزیجات معادل مقداری است که میتوان در کف خود جا داد.  یا دست کم سعی کنید نیمی از بشقاب خود را در هر وعده غذایی با میوه و سبزیجات تازه پر کنید و در طول روز از خوردن سیب غافل نشوید تا همیشه آرام ، خوشحال و پر انرژی باشید.

پرینت

ارزش غذایی لوبیای قرمز

داشتن یک رژیم غذایی با پروتئین بالا همیشه کار آسانی نیست. اغلب اوقات برای تامین پروتئین بدنتان شما در یک چرخه بی پایان از مصرف سینه مرغ بدون پوست، ماهی تن کنسرو شده و پنیر گرفتارمی شوید، همچنین مجبور به استفاده از یک لیست محدودی از کربوهیدرات های پیچیده می شوید.مقاله ای که بصورت آنلاین در پورتال جذبه تجاری ممفیس منتشر شده است به ارزش غذایی بسیار بالای لوبیای قرمز می پردازد.

نه تنها 230 گرم لوبیا قرمز پخته شده می تواند 15 گرم پروتئین روزانه شما را تامین کند بلکه به اندازه 15 گرم فیبر که معادل حدود نیمی ازفیبر توصیه شده برای مصرف روزانه بزرگسالان است را فراهم می سازد. حتی بوا سطه داشتن ویتامین B، منیزیم و پتانسیل آنتی اکسیدانی بالا این نوع لوبیا بسیار با ارزش می باشد.

افق روشن تر: اگر چه یک کاسه لوبیا قرمز پخته شده حاوی 240 کالری و 45 گرم کربوهیدرات است، ولی کمتر از یک گرم شکر و چربی به بدن می دهد. کربوهیدرات پیچیده این لوبیا آهسته تر هضم می شوند وانرژی طولانی مدت را برای شما تامین می کند و پس از مصرف آن بدن دچار افت یکمرتبه انرژی که در هنگام مصرف کربوهیدراتهای قندی رخ می دهد نمی شوید.