مسابقه عکاسی آریا تن ورز پویا

 

مسابقه عکاسی

اخبار سلامت

آخرین اخبار

برای مشاهده تمامی خبرها اینجا را کلیک کنید

پرینت

مصرف آب و کاهش وزن

 

اگر شما با اشخاصی که طرفدار رژیم های غذایی بوده اند صحبت داشته باشید حتما از انها این نکته را خواهید شنید که افزایش مصرف آب به کاهش وزن کمک خواهد کرد. 

 

بررسی تحقیقی در این مورد که در ژرنال آمریکایی کلینیکال نوتریشن آمده است نگاهی علمی به این تکنیک ساده می اندازد. 

 

بعد از بررسی 4936 یاداشت های ثبت شده,11 مطالعه و 2 تجدید نظر اصولی ,دانشمندان به این نتیجه رسیدند که افراد بزرگسالی که یک برنامه رژیم غذایی را دنبال می کردند با مصرف آب بیشتر ,موفقیت بیشتری داشته اند.از طرف دیگر افراد عادی که رژیم خاص غذایی نداشتند با مصرف آب بیشتر کاهش وزنی نداشته اند.

 

افق روشن تر:

 

تا هنگامیکه مکانیسم این پدیده نا شناس است , نوشیدن مقداری آاب بیشتر به بزرگسالان ورزشکار در داشتن بدنی هیدراته کمک خواهد کرد. علی الخصوص در ماههای گرم تابستان  که به دلیل از دست دادن آب بدن به میزان 2 درصد بیشتر اثر منفی در کارایی شما دارد. منتهی بیشتر از حد آب  مصرف نکنید به دلیل اینکه مصرف هر چیز زیادی خوب  وموثر نیست.

 

 

پرینت

تاثیر مصرف صبحانه بر لاغری

تا کنون ,مطالعه اثرات مصرف صبحانه بر روی کاهش وزن طبق تحقیقات منتشر شده در ژرنال آمریکایی   CLINICAL  NUTRITION   ناتمام مانده است. با وجود توافقی که در مورد کنترل وزن و مصرف وعده صبحانه وجود دارد  کسی نمی تواند ثابت کند که قطعا عدم مصرف اولین وعده در روز باعث افزایش وزن و مصرف صبحانه موجب کاهش وزن می شود.

افق روشن تر: ممکن است برای افراد دارای رژیم غذایی , صبحانه مهمترین وعده نباشد ولی افراد فعال که دنبال تناسب اندام هستنداین روش را دنبال می کنند.  یک وعده صبحانه کامل و سالم پروتئین کافی برای رشد عضلات  و کربو هیدرات جهت تامین انرژی اثرمهمی  برروی آنچه شما از تمرینات ورزشی کسب می نمایید خواهد داشت.