مسابقه عکاسی آریا تن ورز پویا

 

مسابقه عکاسی

اخبار سلامت

پرینت

چگونه شاد و پر انرژی باشیم

آیا می خواهید آرامش بیشتری در حالیکه از خلق و خوی بهتر و انرژی بیشتری برخوردارید داشته باشید؟ مطالعه منتشر شده در مجله انگلیسی روانشناسی بهداشت نشان می دهد، برای داشتن چنین احساسی کافی است مصرف میوه و سبزیجات را بیشتر کنید.

محققان از 281  جوان سالم  حدودا 20ساله خواستند که به مدت 21 روز متوالی یاداشت های خود را از غداهایی که مصرف کرده اند را در اینترنت قرار دهند. آنها هچنین می بایست به سئوالاتی در مورد نوع غذایی که خورده اند پاسخ بدهند و همچنین احساس خود را با استفاده از 9 صفت مثبت و منفی ابراز کنند. کسانی که از میوه ها و سبزیجات بطور مستمر و فراوان مصرف کردند احساس آرامتر، شادتر داشته و پر انرژی تر در مقایسه با کسانی که غذاهای فرایند شده خورده بودند داشتند.

افق روشن تر: برای پی بردن به مزایای استفاده از این یافته ها، دانشمندانی که این مطالعه انجام دادند پیشنهاد کردند که بهتر است روزانه 7 تا 8 سروینگ هر کدام به اندازه نصف یک فنجان  میوه و سبزیجات تازه مصرف شود. نصف فنجان میوه یا سبزیجات معادل مقداری است که میتوان در کف خود جا داد.  یا دست کم سعی کنید نیمی از بشقاب خود را در هر وعده غذایی با میوه و سبزیجات تازه پر کنید و در طول روز از خوردن سیب غافل نشوید تا همیشه آرام ، خوشحال و پر انرژی باشید.